НАТАЛІЯ НІКОЛАЄВА: «Важливим є любити те, що робиш»

Ніколаєва Наталія – випускниця природничого факультету 2013 року (кваліфікація – магістр біології). Науковий працівник Біомедичного центру Словацької академії наук (Slovenská akadémia vied).

Що спонукало Вас обрати фах біолога і стати студенткою природничого факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка?

Ще зі шкільних років біологія завжди була моїм улюбленим предметом. Моя уява була спраглою до пізнання будови клітини і світу регулювання внутрішніх функцій. Це стало вирішальним у виборі фаху біолога. Так як у структурі К-ПНУ є природничий факультет, то рішення про подання документів саме туди було прийнято без вагань.

Розкажіть, будь ласка, про свої студентські роки. Чим запам’яталися роки навчання на природничому факультеті? Кого із викладачів пригадуєте? Згадуючи студентські роки, за чим жалкуєте?

«Студентські роки – одні з найкращих в житті людини…», – тільки зараз я усвідомлюю значення і правдивість цих слів J. Це період, під час якого більшість часу була присвячена навчанню. Крім того, я завжди тяжіла до різних наукових активностей: студентські конкурси-захисти наукових робіт, олімпіади. Але одні з найяскравіших спогадів – славнозвісні польові практики природничого з виїздом на природу на кілька днів. З викладачів найчастіше згадую Любінську Людмилу Григорівну, котра, крім любові до ботаніки, ділилася життєвим досвідом. Її поради стають в пригоді і сьогодні.

За студентськими роками не жалкую. Це був прекрасний етап життя, сповнений навчанням, спілкуванням, подорожами, новими знайомствами і незабутніми емоціями. Це досвід, який дозволив мені рухатися далі.  Але, як і все в житті минає, так і студентські роки проходять, а з ними, звичайно, зв’язки з одногрупниками стають обмеженішими, на жаль. Напевно, більша частина пішла працювати за фахом, а вже потім життя внесло свої корективи. Кожний рухається своєю дорогою: нова праця, сім’я, коло інтересів.

Які навики Ви здобули під час навчання в університеті? Зважаючи на Ваш практичний досвід, як Ви вважаєте, які предмети потребують більш детального вивчення?

Навчання в університеті розвинуло мої аналітичні здібності, здатність обробляти великі об’єми інформації, вдосконалило навики тайм-менеджменту. Тому важко назвати предмети, які потрібно більш детально вивчати. На мій погляд, варто розглянути реорганізацію навчальних програм – зменшити або видалити непрофільні предмети. Або ж їх модифікувати з подальшою аплікацією до фаху.

Як Ви потрапили в Словаччину?

Після закінчення навчання в К-ПНУ я потрапила на стажування до Словаччини. Згодом вирішила продовжити своє навчання в Словацькому університеті.

Вам подобається Ваша робота? Яке коло Ваших наукових інтересів?

Можу із упевненістю сказати, що моя робота мені подобається, так як я працюю у сфері молекулярних досліджень. Тому свої професійні амбіції реалізовую в царині біології. Тут у пригоді стали й аналітичні здібності в опрацюванні інформації, і мануальні лабораторні навики.

Коло наукових інтересів завжди було досить широким , так як біологія – це комплексна наука. Але останніми роками найбільшу увагу приділяю молекулярній біології – генетичним аналізам.

 Що Вам допомагає в роботі? У чому черпаєте сили, натхнення? Чи маєте час на відпочинок? 

На мою думку, продуктивна робота залежить від правильної організації часу та пріоритетності завдань. Це допомагає підтримувати життєвий баланс. Звичайно, що робота – це не єдина річ, яка має бути в житті. Сили і натхнення мені додає спілкування з моїми близькими людьми, подорожі, природа, хобі , зокрема, танці.

У чому секрет Вашого успіху? Які плани на майбутнє?

Не можу сказати, що досягла життєвого успіху. Маю лише досвід з проходження окремих життєвих етапів. Мабуть, важливим є любити те, що робиш. Тому хочу продовжити розвиватися у професійному плані, щоб досягнення молекулярних досліджень були спроможні покращити життя людей.

Дайте поради студентам університету та абітурієнтам: як правильно планувати свій час, ставити мету, визначати пріоритети?

Студентам та абітурієнтам хочу порадити, аби розвивали в собі розумну амбіційність. Велика мета починається із виконання дрібних завдань, а для цього потрібно навчитися дисциплінованості. Це допоможе балансувати між обов’язками і власними бажаннями.

Які Ваші побажання alma-mater?

Alma-mater хочу побажати процвітання – розширення спектру освітньої діяльності, налагодження цікавих співпраць, успішної реалізації актуальних проєктів, активних студентів!

Людмила Горчак, керівник відділу навчально-виховної роботи і гуманітарної освіти