ГРИНЮК ЛЕСЯ: «Секрет успіху – можливість займатися улюбленою справою! Моє натхнення – це моя професія вчителя!»
Леся Гринюк – випускниця історичного факультету 2010 року (кваліфікація – викладач історії), викладач історії Кам’янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області.
Що спонукало Вас обрати фах вчителя історії й стати студенткою історичного факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка?
Ще будучи зовсім дитиною, мені сподобалася професія вчителя. Пам’ятаю, як імпровізовано проводила уроки вдома. Тоді я навчалася в початковій школі, а моїм учнем був батько. Проте, коли почала дорослішати, не втратила бажання здобути професію вчителя, бо відчувала, що дитяча мрія і моє захоплення педагогічною діяльністю – то насправді моє покликання, адже я не уявляла іншої професії для себе. Щодо предмета викладання – також не було сумніву, бо любов до історії привив шкільний вчитель історії. І відтоді, з 6-го класу, це був особливий предмет і «особлива любов» до історії. Закінчуючи школу, я мріяла стати студенткою історичного факультету і поєднати дві мрії в одну. Вдячна Богу, долі та батькам за обраний життєвий шлях.
Розкажіть, будь ласка, про свої студентські роки. Чим запам’яталися роки навчання на історичному факультеті? Кого із викладачів згадуєте? Пригадуючи студентські роки, за чим жалкуєте?
Свої студентські роки вважаю одними з найкращих та найбезтурботніших часів. Вони були яскравими, насиченими різноманітними подіями: діяльність в редакційній колегії факультетської газети «Кліо», участь у студентському профкомі, різноманітних студентських конкурсах та заходах. Особливо запам’яталася археологічна практика наприкінці першого курсу навчання. Вона допомогла знайти справжніх друзів та згуртуватися нашому студентському колективові. Навчання на історичному факультеті можна порівняти із подорожжю в минуле, яку допомагали здійснити найкращі викладачі, справжні професіонали та науковці. Особливо запам’яталися лекції Винокура І.С., Петрова М.Б., Малого В.В., Рибака І.В., Баженова Л.В., Степанкова В.С., Копилова С.А., Дубінського В.А., Філінюка А.Г., Завальнюка О.М. Я щиро вдячна всім своїм викладачам, які допомагали здобувати знання. Їхня праця неоціненна.
Які навики Ви здобули під час навчання в університеті? Зважаючи на Ваш практичний досвід, як Ви вважаєте, які предмети потребують більш детального вивчення?
Під час навчання в університеті я здобула, перш за все, міцні знання, які допомагають мені під час викладання історії. Крім того, навики критичного аналізу, синтезу та порівняння інформації. На мою думку, опановуючи професію вчителя в університеті, варто звернути увагу на такі предмети, як «Методика викладання історії» та «Педагогіка». Більше поглибити їх викладання як в теоретичній, так і в практичній частині.
Ви працюєте у військовому ліцеї, Вам подобається робота? Чим запам’яталися перші дні роботи?
Із 2010 року я почала працювати вчителем історії в Кам’янець-Подільському ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області. Моя робота – це моє натхнення! Я дуже люблю свою роботу, вона мені приносить задоволення. Кожен день педагога не схожий на інший, адже спілкування з учнями, колегами дає можливість розвиватися і надихає на досягнення нових вершин. Звісно, досвід приходить з роками. Перші кроки педагогічної діяльності не були легкими, адже стати справжнім вчителем важче, ніж просто здобувати знання.
Вам легко спілкуватися з ліцеїстами? Які є складнощі і як Ви їх долаєте?
Спілкування з моїми учнями для мене не є складним, а навпаки приносить задоволення. Вони цікаві особистості, кожен зі своїм характером, своїм баченням світу та своїми мріями. Я стараюся спілкуватися з ними на рівних, допомагати порадами, ділитися досвідом та знаннями.
Під час роботи в ліцеї Ви зарекомендували себе як гарний педагог. Які методики та технології, на Вашу думку, є найбільш ефективними в освітньому процесі?
Використання новітніх освітніх технологій є необхідною ланкою в роботі творчого вчителя в процесі підвищення якості сучасного уроку історії. Побудована таким чином робота дозволяє сформувати в учнів дослідницькі вміння і навики, сприяє розвитку учнівських життєтворчих компетенцій. Під час викладання історії в ліцеї найчастіше я використовую інтерактивні методи навчання, а саме: робота в парах, робота в групах, навчання з урахуванням дискусій, гри, фронтальне навчання. Це сприяє виробленню в учнів життєвих цінностей, вмінню аргументувати свою точку зору, критично оцінювати отриману на уроках інформацію та розвивати комунікативні якості.
Що Вам допомагає в роботі? У чому черпаєте сили, натхнення? Чи маєте час на відпочинок?
Моє натхнення – це моя професія вчителя! Сили черпаю з гармонії в сім’ї. Для мене дуже важливий внутрішній спокій, коли всі мої близькі і рідні люди здорові й щасливі, – це головне джерело сили та енергії. Часу для відпочинку інколи взагалі немає, але я стараюся знаходити плюси навіть у 10-15 хвилинах відпочинку. Ще одним позитивом вчительської роботи є досить велика літня відпустка, коли можна «перезавантажитися» і з новими силами та ідеями починати навчальний рік.
Ви вважаєте себе успішною людиною? Якщо так, то в чому полягає секрет успіху (на Вашу думку)?
Напевно так. На мою думку, секрет успіху полягає в можливості займатися улюбленою справою, коли поруч щасливі рідні та близькі. Це моя суб’єктивна думка. Звісно, для кожної людини успіх може бути в різних речах.
Дайте поради студентам університету та абітурієнтам: як правильно планувати свій час, ставити мету, визначати пріоритети?
Студентам університету бажаю насолоджуватися щасливими студентськими роками. Крім навчання, віднаходити час на участь у студентському самоврядуванні та різноманітних заходах, конкурсах, які проводять у стінах закладу. Тоді залишиться ще більше яскравих спогадів про студентське життя. Абітурієнтам – успішного вступу до університету.
Які Ваші побажання alma–mater?
Рідній alma–mater – процвітання та багато успішних студентів! Викладачам – здоров’я і натхнення!
Людмила Горчак, керівник відділу навчально-виховної роботи і гуманітарної освіти