Вікенд по-молодіжному

Чи погоджуєтеся ви з думкою, що «молодість – це епоха втрачених можливостей» (англійський критик Сірій Коноллі). Частково, так, але, забравши слово «втрачених», я з радістю долучаю цю цитату до списку улюблених.

Не втрачає можливості вдосконалюватися та неформально навчатися й активна молодь Кам’янця-Подільського, яка нещодавно взяла участь у тренінгу «Молодіжний працівник» (11-13 травня).

Реалізація й програми «Молодіжний працівник» розпочалася у 2014 році за підтримки Програми розвитку ООН України та у співпраці з Міністерством молоді та спорту України й Державним інститутом сімейної та молодіжної політики. Впровадження програми «Молодіжний працівник» в Україні – це унікальна можливість підвищити професійний рівень представників держслужби та громадських об’єднань, які працюють із молоддю. Це сприятиме збільшенню кількості молоді, яка бере участь в реалізації проектів молодіжної політики, посилюватиме на загальнодержавному рівні взаємодію державних та молодіжних громадських інституцій щодо соціального становлення молоді.Унікальність цієї програми:

  • національність;
  • доступність;
  • міжсекторний та міжгалузевий підхід.

Головна мета заходу – залучення небайдужих людей до молодіжної політики та активізація громади.

Перший день розпочався зі знайомства та реєстрації учасників. Відразу відчувалася дружелюбність тренерок – Мар’яни Циганин з Івано-Франківська та Катерини Романенко із Запоріжжя, які три дні створювали атмосферу довіри та взаємоповаги.

Перед початком тренінгу кожен учасник заповнив анкету для перевірки своїх знань і розуміння того, що потрібно «підтягнути». Оскільки тренінги – це один із видів неформальної освіти й знайомства на них теж неформальні, то кожен називав своє ім’я та прикметник, який асоціюється з твоїм характером. Важливо те, що прикметник повинен починатись на першу букву імені.

Далі була презентація та ознайомлення з проектами молодіжної політики, дискусії, вправи в групах. Поєднувати відпочинок та навчання допомагали енерджайзери – ігри, вправи, завдання, спрямовані на підвищення тонусу учасників, підвищення групової активності й енергії учасників і обов’язково кава-брейк). Після цікавих руханок та смачного печива учасників поділили на три групи, кожній з яких дали завдання створити власні редакції: провладних, чесних, сенсаційних і їхнє ставлення до стану в державі, зокрема до молоді. Не секрет, що висвітлення інформації та подання матеріалів суттєво відрізнялися в залежності «ЗМІ». Це завдання було спрямоване на розуміння ситуації під різним кутом зору і вкотре нагадало молоді нашого міста про критичне мислення.

Спостерігаючи, як реалізовуються різні проекти, не всі уявляли складність самого процесу проектотворення. Кам’янчанам вдалося розмежувати різні проекти та на прикладах побачити етапи їх створення (підготовка, розроблення, затвердження та реалізація, оцінка). Наприкінці учасники мали змогу висловитися, поспілкуватися та розказати про свої враження від першого дня тренінгу.

Другого дня розглядали активізацію молоді та головні вісім сходинок для успішної реалізації проектів та ідей. Для закріплення отриманих знань тренеркиорганізували «роботу в полях» суть якої полягала в соціальному опитуванні молодих людей віком від 14 до 35 років, які повинні відповісти на такі запитання:

  1. Де ви проводите вільний час?
  2. Якими проблемами переймається молодь?
  3. Що ви готові запропонувати для вирішення цих проблем?

Якщо відповіді респондентів на перші два запитання були досить схожими, то на третє – кардинально відрізнялися: від «нічого не зміниться, проблеми будуть завжди» до пропозицій шляхів усунення певних недоліків та готовності діяти. Звісно, були й такі: соцопитування – це, мовляв, даремно витрачений час. Після таких «полювань» за думкою молодих, у кожного були «змішані» емоції. День закінчився прогулянкою Старим містом та екскурсією для тренерок, які були приємно вражені красою маленького історичного міста.

Третій день – узагальнення почутого та побаченого, підбиття підсумків. Майбутні молодіжні працівники обговорювали те, якими мають бути і якими компетентностями вони повинні володіти. Потім аналізували власні компетенції і спробували навіть зобразити автопортрети на ватманах. Тренінг завершився ситним обідом, жвавими розмовами, щирими усмішками й обговоренням планів про майбутні спільні проекти. Стрічку новин у соцмережах заполонили фото із тренінгу «Молодіжний працівник» у Кам’янці й подяка Лілії Шкирі за чудову організацію.Активна молодь вкотре доводить, що Кам’янець-Подільський – один із претендентів-міст на звання молодіжної столиці України.

Олександра Стара, студентка 1 курсу

факультету української філології та журналістики

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.